TranziT: europski festival suvremenih kazališnih praksi

12.08.2020.

TranziT: europski festival suvremenih kazališnih praksi


Festival je inicijalno zamišljen kao višemjesečni program koji je usmjeren na suvremenu nezavisnu europsku produkciju s fokusom na istraživanje novih pristupa razvoju kazališne publike, a na način da se koriste kreativni i inovativni potencijali suvremenih kazališnih praksi. Pilotno izdanje trebala su činiti tri rada suvremenih kazališnih praksi i jedna radionica. U novonastalim okolnostima program Festivala je reduciran na jednu predstavu te radionicu s javnom prezentacijom.

Festival promovira europske i domaće nezavisne izvedbene umjetnike i mala nezavisna kazališta koja predstavljaju vaninstitucionalni marginalizirani kulturni i umjetnički sektor, dok programski donosi radove koji su u sinkronicitetu sa suvremenom publikom te društvenim i tehnološkim kontekstom. Začetnica i umjetnička direktorica festivala je riječka samostalna umjetnica suvremenih kazališnih praksi Ivana Peranić, a ideja festivala rezultat je kolektivnog procesa i razmišljanja kako zajednički stvarati i surađivati, nastala nastala unutar suradnje KRILA s kolektivima ACTS (Oslo, Norway), MOVEO (Barcelona, Spain), Platform 88 (Montpellier, France), Poulpe Electrique (Arcueil, France), ToTum TeaTre (Barcelona, Spain) i Workinglifebalance Ltd. (Graz, Austria) u inkubacijskom kontekstu projekta MAKE A MOVE koji je sufinanciran sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa.

Festival suvremenog kazališta –TranziT- dio je projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, programskog pravca Kuhinja različitosti.

Aktivnosti projekta se provode uz financijsku podršku: Rijeka 2020 d.o.o., Zaklade Kultura nova i Austrijskog kulturnog foruma Zagreb.
 

Raspored

Glasan šapat

Radionica vrištanja i javna prezentacija
Vrištanje kao oslobađajući čin te stvaranje konkretnih i apstraktnih zvučnih skulptura u javnom prostoru.

Vrijeme: 21. i 22. kolovoza 2020.
Mjesto: Filodrammatica, Korzo 26 i Jadranski trg, Rijeka

Dragocjeni biser

Predstava suvremenog kazališta
Potraga za skrivenim, dragocjenim biserom koji svatko od nas ima pod slojevima osobnih uloga, identiteta i društvenih odnosa.

Vrijeme: 27. i 28. listopada 2020.
Mjesto: HKD na Sušaku, Strossmayerova 1, Rijeka

 


-Glasan Šapat – radionica vrištanja

Ponekad glas je zablokiran.
Tada možemo uzeti bonbon za grlo.
Ili plakati.
Ili se smijati.
Ili vrištati.


 

▪️ Voditeljica radionice: Christina Lederhaas
▪️ Umjetnički suradnik: Johannes Lederhaas
▪️ Vrijeme: 21. i 22. kolovoza 2020. od 16.00 do 21.00 sat
▪️ Lokacija: Filodrammatica, Korzo 26, Rijeka
▪️ Kotizacija za radionicu je 150,00 kn. Broj polaznika je ograničen.

PRIJAVI SE OVDJE
AAaAAaAaaaaaaAAAAAAAAaaaaaaaAaA

*u slučaju da imate problema s prijavnicom kontaktirajte nas na info@krila.org i poslati ćemo vam ju u drugačijem formatu. 🙂
 
 

Vrištanje može biti oslobađajući čin. Može biti čin oblikovanja intenzivnog glasa u prostoru. Može biti čin emancipirajućeg glasnoga glasa koji izlazi iz svoje kutije tabua i pronalazi ugodna mjesta za sebe u tvojem tijelu i tvojem gradu.

Ponekad moraš vrištati jer glas više ne može izdržati fizičko stanje u kojem se nalazi tvoje tijelo. Ili: želiš da te se čuje. Ili: samo uživaš biti glasan/na i želiš povesti svoje tijelo na ovo putovanje!

Voditeljica radionice Christina Lederhaas: Za mene, vrištanje je čin velikog napora i zanima me kako kroz vježbanje sposobnosti slušanja jedno drugoga i prostora možemo raditi na lakoći ovoga čina. Također, zanima me preraspoređivati glasan glas u gradu i trasformirati ga izvan njegovih uobičajenih aranžmana između moći i nemoći.

Što možete očekivati?
U ovoj radionici radit ćemo na rezonanciji tvojeg glasa s drugim glasovima u prostoru. Osvrnut ćemo se na tijelo i unutrašnji precizan dijalog između napetosti i opuštanja. Onda ćemo izaći na ulice i pronaći neke aranžmane u javnom prostoru kako bi uživali u glasnoći i istovremeno držali uši širom otvorene prema okruženju kroz koje se tvoj glas probija.

Idealni kandidati za radionicu su:

1. Umjetnici iz različitih grana umjetnosti:
glazbenici koji sviraju instrument ali žele doživjeti i svoje tijelo kao instrument, pjevači koji žele poboljšati svoje vokalne izvedbe bez da oštete svoj glas, plesači koji žele raditi i s glasom, glumci koji su zainteresirani za dublji razvoj svog glasa i tehnika disanja te mnogi drugi…

2. Svi mi ostali koji smo privučeni iz znatiželje, svi mi koji smo htjeli vrištati ali nismo nikada probali. Svi mi koji bi se voljeli okušati u interaktivnoj radionici vrištanja koja je puno više od samoga čina vrištanja.
Svi mi koji pripadamo skupinama: “Nikada nisam vrištao i volio bi to isprobati”, “Vrištim samo kad sam ljut i volio bi vidjeti što još mogu s tim.”…

Gdje? Kada?
Radionica se održava u Filodrammatici, Korzo 26, Rijeka i traje od 16.00 do 21.00 sat s jednom pauzom od sat vremena. Program uključuje i javnu prezentaciju na Jadranskom trgu, 22. kolovoza 2020. s početkom u 19.00 sati. Voditeljica radionice je austrijska umjetnica Christina Lederhaas, radni jezik je engleski.

PRIJAVI SE OVDJE
AAaAAaAaaaaaaAAAAAAAAaaaaaaaAaA

▪️ Za sve dodatne informacije, kontaktirajte nas na 0915793595 (Ivana).

-Glasan Šapat – javna prezentacija

 
▪️ Vrijeme: 22. kolovoza 2020. u 19.00 sati
▪️ Lokacija: Jadranski trg, Rijeka.
 

Na Jadranskom trgu polaznici radionice vođeni austrijskom umjetnicom Christinom Lederhaas prezentirat će za javnost rezultate istraživanja neuobičajenih glasova od onih vrlo tihih do vrlo glasnih, koji prolaze pored uobičajenih i preskaču kroz nekoliko konkretnih i apstraktnih zvučnih skulptura u javnom prostoru.

Ova radionica i javna prezentacija održat će se umjesto prvotno planirane predstave na specifičnoj lokaciji this city’s loneliness: rijeka (Eva Hofer/Theater im Bahnhof & Christina Lederhaas and Johannes Schrettle/Workinglifebalance Ltd.). Tome je uzrok specifična situacija u kojoj se svijet nalazi zbog Covida. To ne znači da smo prestali misliti o usamljenosti i da je tema usamljenosti postala još udaljenija nego ikada prije. Što vi mislite?

 
O umjetnicima

Christina Lederhaas je samostalna umjetnica i izvođačica iz Graza (Austrija) i radi u području pokreta, glasa i humora (https://clederhaas.wordpress.com).

Johannes Lederhaas rođen je u Grazu 1980. gdje živi i radi kao slobodni kazališni umjetnik, autor i prevoditelj. Su-osnivač je autorske grupe “eigenbau” of theater im bahhof (1997 – 2004) i “zweite liga für kunst und kultur”(2007 – danas). Od 2016. su-osnivač je kolektiva “workinglifebalance limited” zajedno sa svojom suprugom i suradnicom Christinom Ledrehaas.


-Dragocjeni biser – predstava fizičkog kazališta
Autorefleksivno poniranje u nutrinu.


 
 
▪️ Koncept, režija i koreografija: Ivana Peranić
▪️ Suradnica za koreografiju: Ivana Kalc
▪️ Izvođačice: Andrea Crnković i Ivana Peranić
▪️ Autor glazbe: Enver Krivac
▪️ Kostimografija: Tajči Čekada
▪️ Voditelj svjetla: Gianfranco Mirizzi
▪️ Vrijeme: 27. i 28. listopada 2020.
▪️ Lokacija: HKD na Sušaku, Strossmayerova 1, Rijeka
 
Glavni motivi predstave su poniranje, refleksija i neprestano suočavanje sa samim sobom i traženje autentičnog unutarnjeg bića i istinskog puta.
 
Prema konceptu, režiji i koreografiji Ivane Peranić, autorica i njena scenska partnerica Andrea Crnković tragaju za stvarnošću. Jer, kao što kaže Gabor Mate, kada smo odvojeni od našeg istinskog ja onda više nemamo osjećaj za stvarnost i za istinu. U predstavi je naglasak stavljen na autoričinu samo-refleksiju u kojima se miješa subjektivno i fikcionalno, stvarno i performativno. Autorski tim je veliku pažnju posvetio suigri i međusobnoj povezanosti scenskih elemenata koreografije, svjetla, glazbe, rekvizita i kostimografije. Peranić ovim radom nastavlja umjetničko istraživanje kompleksa sjećanja i implicitne memorije tijela kao temelja koreografsko-glumačke igre, koje je počela prije dvije godine u predstavi “Pod pozornicom”, jednom od najuspješnijih plesnih predstava i predstava pokreta u 2017. godini.

 
 
O umjetnicima
 
Ivana Peranić je samostalna kazališna umjetnica, izvođačica, koreografkinja i edukatorica koja preko dvadeset godina profesionalno djeluje na nezavisnoj izvedbenoj sceni. Diplomirala je i magistrirala na The International School of Corporeal Mime u Londonu, te na Filozofskom fakultetu u Rijeci. Surađivala je s eminentnim domaćim i inozemnim izvedbenim umjetnicima, te je sudjelovala na brojnim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 2011. vodi umjetničku organizaciju KRILA, a od 2018.-2020. bila je umjetnička voditeljica europskog projekta i umjetničkog inkubatora MAKE A MOVE (www.makeamoveproject.eu).

Ivana Kalc je plesačica, koreografkinja i plesna pedagoginja. Educirala se na Salzburg experimental academy of dance, Austrija i na privatnom sveučilištu Anton Bruckner – Institute for Dance Arts, Linz, Austrija, gdje 2008. stječe titulu Bachelor of Arts. Surađivala je s brojnim umjetnicima, organizacijama i institucijama. Vlastitu autorsku i pedagošku praksu razvija kroz umjetničku organizaciju Kabinet. Od 2016. jedna je od pokretačica i umjetnička direktorica Festivala suvremenog plesa i pokreta Periskop (www.kabinet.com.hr).

Andrea Crnković je redateljica, izvođačica i arhitektica te radi kao voditeljica umjetničke organizacije ArtTeatar BOUM! čija je i suosnivačica. Isprepliće kazalište sa digitalnom, vizualnom i video umjetnošću te arhitekturom baveći se temama otuđenja, ne-mjesta, apsurda i percepcijom suvremenog gledatelja. Surađivala je sa brojnim kazališnim kompanijama i institucijama, učestvovala na festivalima i manifestacijama u Europi i SAD-u. (ww.atboum.com)

Enver Krivac (1976) je multimedijalni umjetnik iz Rijeke. Djeluje na područjima književnosti, glazbe, videa i likovne umjetnosti. Član je neformalne riječke književne skupine Ri-Lit i Hrvatskog društva pisaca. Djeluje kao ko-autor i producent u glazbenom kolektivu Japanski Premijeri. Kao skladatelj surađuje s riječkim umjetničkim organizacijama PoMoDoRi, KRILA i Kabinet.
(https://japanskipremijeri.bandcamp.com)

Tajči Čekada je multimedijska umjetnica čiji su radovi uglavnom produkt eksperimentiranja i kombiniranja različitih medija – performans, fotografija, video, kostimografija, oblikovanje odjeće (www.tajcicekada.com).

Gianfranco Mirizzi je digitalni umjetnik i arhitekt koji se bavi aspektima tehnologije, participacije, interakcije i institucionalizacije u umjetnosti. Njegov rad obuhvaća različite medije i područja: video, zvuk, svjetlo, elektronika, interaktivne instalacije, arhitekturu, performativnu umjetnost. Izlagao je i surađivao na mnogobrojnim projektima u Americi i Europi.


Autor Fotografija / Kristijan Vučković, Dizajn Logotipa i Vizuala / Ana Somek